Wat?

De werkzaamheden
(virtueel of op locatie)

Deze kunnen zeer divers van aard zijn. Meestal hebben ze betrekking op de volgende werkgebieden:

  • website en social media
  • e-mail en agenda
  • boekhouding en administratie
  • correspondentie en huisstijl
  • organisatie van events, trainingen/workshops
  • timemanagement
Software waar ik mee werk

  • Apple en Windows
  • Office (Outlook, Word, Excel, Access)
  • Powerpoint en Prezi
  • SugarSync, Google Drive, ownCloud en DropBox
  • Asana en Wunderlist (to-do-lijsten)
  • Skype en Teamviewer
  • WordPress en Joomla
  • Supersaas, Datumprikker en Toggl (tijdsregistratie)
  • Mailchimp, Campaign Monitor, Surveymonkey, Autorespond, Rabo Omnikassa
  • PerfectView, Teamleader en Filemaker
  • Exact Online, e-Boekhouden, Moneybird, Q-invoice, SnelStart en Reeleezee
  • LinkedIn, Twitter, Facebook, Facebook Pages, Buffer, Hootsuite, Tweetdeck
  • Pixelmator, Canva, Piktochart, Pages

Voorbeelden

Natuurlijk kan deze lijst met voorbeelden niet volledig zijn. Concrete voorbeelden vind je in de referenties van opdrachtgevers.
  • ontwerpen website in WordPress
  • beheren website
  • bijhouden van Social Media accounts
  • ontwerpen en versturen van nieuwsbrieven, beheren relatiebestand en shoppingcart
  • agendabeheer, afspraken plannen, overzicht scheppen
  • behandelen e-mail
  • aanbrengen structuur en overzicht in de mailbox
  • facturatie, debiteurenbeheer, crediteurenbeheer
  • liquiditeit bewaken, reserveringen maken, betalingen verrichten
  • projectadministratie voeren
  • kwartaalaangifte omzetbelasting
  • administratiemap bijhouden, voorbereidende werkzaamheden accountant
  • boeken in boekhoudsysteem
  • corrigeren en redigeren van teksten
  • verzorgen correspondentie
  • (verder) standaardiseren en professionaliseren van correspondentie en offertes
  • ontwerpen en instellen van huisstijlsjablonen
  • maken van presentaties
  • ontwerpen en verzorgen van presentatiemateriaal en brochures
  • samenstellen en opmaken werkboek/syllabus
  • kiezen en bestellen benodigdheden (mappen, pennen, blocnotes)
  • kiezen en reserveren externe locatie
  • contacten onderhouden met de deelnemers en trainers
  • maken van presentaties
  • ontwerpen en verzorgen van presentatiemateriaal en brochures
  • onderhandelen met leveranciers van drukwerk, kantoormaterialen, ICT, e.d.
  • versturen van mailings (per post of per e-mail)
  • tips en adviezen omtrent het efficiënter organiseren van dagelijkse ‘bijzaken’ (timemanagement)
  • trainen on the job van managementassistentes/directiesecretaresses in timemanagement